Scroll Top

Klachtenregeling

Bij Stjoer vinden we het belangrijk dat iedereen zich prettig en veilig voelt. Toch kan het gebeuren dat je te maken krijgt met gedrag dat niet goed voelt of dat je ergens ontevreden over bent.

Wanneer dien je een klacht in? Een klacht is een duidelijke uiting van onvrede over het handelen of nalaten van een medewerker, vrijwilliger of de organisatie. Je dient een klacht alleen in als het gaat om iets ernstigs (bijvoorbeeld grensoverschrijdend gedrag, respectloos gedrag, discriminatie en/of een situatie waarin jij je onveilig voelt), én je het probleem niet samen kunt oplossen in een gesprek. Lukt het niet om er samen uit te komen en gaat het om een serieuze klacht? Dan kun je een officiële klacht indienen per mail of brief. Stuur een mail naar klachten@stjoer.frl of een brief naar: Stjoer t.a.v. Klachtencommissie Tesselschadestraat 8a 8913 HB Leeuwarden. Zet in je mail of brief in ieder geval:

  • Om wie of wat het gaat
  • Wat je relatie is met Stjoer
  • Een duidelijke omschrijving van je klacht
  • Of je het probleem hebt besproken en wat daaruit kwam
  • Wat je graag opgelost wilt zien
  • Je naam en contactgegevens

Alleen klachten die aan deze voorwaarden voldoen, worden door de klachtencommissie van Stjoer in behandeling genomen. Meer informatie vind je in de klachtenregeling Stjoer.